onsdag 2 juli 2014

Pelargonen Kerstin

Denna pelargon har vi ganska nyligen fått tag på. Vi köpte den utan ha sett hur blomman såg ut. Faktiskt så köpte vi den enbart för namnet. Som vi tidigare berättat så avled en nära släkting till oss i cancer i våras. Denna person hette Kerstin och denna pelargon heter också Kerstin så det är ett minne av henne. Nu blommar våran Kerstin jättefint. Tyvärr så blev inte bilderna så bra men ni kan ändå se ungefär hur den ser ut. Sorten är en mycket vacker röd rosenknoppspelargon. Det är roligt att känna till historien om den då den kommer från Fjärdhundra, tidigt 1900-tal.

Denna pelargon ska vi vårda ömt och vi har redan tagit stickling av den om utifall att vår moderplanta skulle gå bort.
Kerstin

Kerstin

1 kommentar:

  1. Ett fint namn och en vacker pelargon! Förstår att denna skönhet fått en särskild plats i era hjärtan.

    Hur gick det med era frösådder från i våras? Jag har fått upp tre fina plantor från fem egen insamlade fröer så det var nog lite si och så med grobarheten hos mina. Men det är alltid spännande att se vad det blir av dom.

    Hoppas att ni får en fin helg på Hovdala! Vi har fullt upp här hemma just nu och jag har bestämt mej för att inte köra dit trots att jag vet hur trevligt det är. Ska ägna mej åt att pyssla om alla mina tomatplantor istället och rensa ogräs i grönsakslanden. Det är kul det också!

    SvaraRadera