lördag 5 juli 2014

Pelargondag på Hovdala Slott

Idag har vi varit på Hovdala Slott. Vi var lite knockade av värmen som kommit med besked till Skåne. Vackert väder och mängder med pelargoner och en jättefin pelargonutställning i orangeriet. Vi besökte också "farmors rum" där vi fick ta del av gamla kaffeserviser m.m och det var verkligen nostalgi. Trevliga människor har vi träffat hela dagen och givetvis fick några nya pelargonsorter följa med hem till oss.

För er som missade denna trevliga tillställning finns det även en chans imorgon mellan kl 11-17

Familjen Olsson, Pelargonernas Rike önskar er en fortsatt trevlig helg!

Ps glöm inte vattna era pellisar i värmen!

1 kommentar:

  1. Jag vet ju hur trevliga pelargondagarna är och planerade att besöka Hovdala i helgen. I denna värmen lockar dock skuggan i vår trädgård mer. På grund av det glupska rådjuret Råbert kan jag inte heller ställa ut mina pelargoner som jag brukar, och både huset och växthuset är därför redan fullt av pelargoner. Jag får bärga mej till nästa år när jag förhoppningsvis har fått upp ett växthus enbart för pelargonerna ;-)

    Jag hör av mej med tips på sallader och gröna blad som kan sås under högsommaren. Ni kan ju alltid börja med ruccola, den gror snabbt även i varmt väder. Men det finns många fler som ni kan så nu, behöver bara kolla upp lite sortnamn så hör jag av mej.

    SvaraRadera