tisdag 18 februari 2014

Vårkänslor

Idag har vi haft underbart väder i Skåne. Man riktigt känner i luften att det är vår. Det luktar vår. Äntligen har vi börjat plantera om våra sticklingar. Vi planterar om lite varje kväll. Redan dagen efter ser man att sticklingen som fått ny jord gett plantan energi och sticklingen riktigt sträcker på sig och väcks till liv efter en lång vintervila. Nu ser vi fram emot en ny pelargonsäsong. Hoppas era pelargoner också mår bra.

Mvh
Familjen Olsson
Pelargonernas Rike

2 kommentarer:

  1. Hej igen! Jag blev så tagen och berörd igår när jag läste era senaste blogg-inlägg att jag glömde bort att fråga om ni vill ha små plastkrukor till sticklingar. Det är vanliga fyrkantiga svarta plastkrukor, ca 5-6 cm stora. Jag har fått en massa av en god vän och jag kommer aldrig att kunna använda upp dom så jag delar gärna med mej.

    Hälsningar Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Anna för att du tänker på oss. Vi tar gärna emot plastkrukor i den storleken. Vi brukar försöka få tag på begagnade, mer miljövänligt då :-) Måste också säga att du verkligen är en hejare på att sticka. Vilka fina saker du skapar!

      Mvh Familjen Olsson
      Pelargonernas Rike

      Radera